5 greșeli pe care le fac oamenii când folosesc EFT

Emotional Freedom Techniques

feb. 21

De Nick Ortner

Sursa: www.thetappingsolution.com

 

Deseori acord interviuri despre EFT și una dintre ideile pe care o scot în evidență este faptul că îți ia doar 5 minute să înveți EFT, dar durează o viață întreagă să o stăpânești (acest principiu se aplică majorității lucrurilor din viață).

Tehnicile de Eliberare Emoțională sunt surprinzător de simplu de învățat. Și copiii le prind foarte ușor, dar ca să obții cele mai bune rezultate, să o poți folosi eficient pentru tine și cei dragi, trebuie să studiezi permanent, să explorezi, să le folosești.

Acestea fiind spuse, iată 5 dintre cele mai frecvente greșeli pe care le fac oamenii referitoare la EFT:

Greșeala #1 – Nu le folosesc

Vorbesc serios! Chiar este o chestiune serioasă și sunt convins că te-ai lovit de ea. De câte ori nu ți-ai amintit de un eveniment sau de o zi anume sau de o problemă fizică pe care ai avut-o o perioadă și te-ai întrebat: „De ce nu am făcut EFT pe asta?”

Mi s-a întâmplat mie să stau o jumătate de zi cu o durere de gât de la poziția greșită în somn și să îmi spun: „Hei!! Fă EFT!”. Iar eu sunt tipul cu EFT – cum aș putea uita?

Dacă nu ești sigur pe ce să aplici EFT, iată o scurtă listă.

Adevărul este că treaba asta cu tapotarea punctelor EFT este relativ nouă pentru noi. Eu am folosit-o, am studiat-o și am predat-o de vreo 10 ani de-acuma. Dar timp de 25 de ani înainte de asta nu am știut de ea, nu am folosit-o, nu am avut nicio experiență de acest fel. Sunt mulți ani de formare, de condiționare fără a avea această unealtă, mai ales ani ai copilăriei.

Pur și simplu nu am avut-o până acum ca parte integrantă a vieții noastre, deci am dezvoltat obiceiul de a nu o include. Dacă am fi fost învățați de mici că a tapota punctele din EFT este la fel de important ca spălatul pe dinți, am fi avut o cu totul altă experiență acum.

Prin urmare, motivul pentru care mulți dintre noi nu folosim aceste tehnici este pentru că…uităm. Bine, pot fi și motive mai profunde pentru care nu o folosim cum ar fi  auto-sabotajul, frica de schimbare ș.a.m.d. Dar asta este o altă discuție. Pentru moment este important să recunoști că nu folosești EFT pentru că pur și simplu uiți de ele – și, cu blândețe și dragoste, să îți reamintești să le folosești. 🙂

Iată un scurt exercițiu care să te ajute să mai elimini din rezistență și din vechile obiceiuri. Încearcă-l acum și observă cum îți afectează săptămâna:

Punctul karate: Chiar dacă nu am folosit EFT de fiecare dată când puteam să o fac, mă accept profund și complet.

Punctul karate: Chiar dacă aș fi putut să îmi ușurez viața/situația (completează cu un moment recent în care ai fi putut să folosești EFT)  folosind EFT, aleg să mă relaxez și să mă iert.

Punctul karate: Chiar dacă nu sunt obișnuit/ă să apelez la EFT pentru a-mi rezolva problemele, aleg să încep să le folosesc. Aleg să devin mai descurcăreț/eață și să îmi amintesc să folosesc acest instrument așa de puternic.

Sprâneană: Nu am folosit EFT

Colțul ochiului: De ce nu?

Sub ochi: Mă auto-sabotez?

Sub nas: Poate…

Bărbie: Sau poate că doar am uitat

Claviculă: Poate că nu sunt obișnuit/ă cu această metodă

Sub braț: Dar pot începe să o folosesc acum.

Vârful capului: O folosesc chiar în acest moment!

 

Sprâneană: Și asta e minunat!

Colțul ochiului: Aleg să îmi amintesc

Sub ochi: să tapotez

Sub nas: Aleg să dezvolt acest obicei pozitiv

Bărbie: Care mă poate ajuta atât de mult

Claviculă: Îmi va face viața mai ușoară

Sub braț: Și asta este o alegere pe care vreau să o fac.

Vârful capului: Aleg să folosesc EFT atunci când am nevoie.

Respiră adânc.

Și dă-i drumul…Repetă de câteva ori sau concentrează-te pe orice ar fi apărut în timp ce făceai această scurtă rundă de tapotare și continuă cu aceasta.

Bine, acum mergem ai departe la…

Greșeala #2 – Nu ești suficient de specific/ă

Întotdeauna încurajez oamenii să înceapă cu afirmații generale pentru că este mai ușor, iar lucrurile se pot îndrepta în direcția potrivită. La ce mă refer când spun „o afirmație generală”? Ceva de genul:

„Chiar dacă nu sunt fericit/ă în acest moment…mă accept profund și complet”.

Această afirmație este generală și nu se concentrează pe ceva specific.

Cu toate acestea, de acolo, după o rundă sau două de tapotări, este important să intri în lucruri specifice.

În acest caz ai putea pleca de la „Chiar dacă nu sunt fericit/ă acum…”  la „Chiar dacă nu sunt fericit/ă în acest moment pentru că șeful meu s-a purtat atât de urât azi…”

Acum te-ai concentrat pe un eveniment specific care te va duce către rezultate mai bune. Cu cât ești mai specific, cu atât mai bine. Ceea ce ne duce la…

Greșeala #3 – Nu te adresezi tuturor „aspectelor„ problemei

Gary Craig, fondatorul EFT, era un geniu în a identifica importanța „aspectelor” pentru a obține rezultate extraordinare. Ce înseamnă aspecte? Un aspect este o „parte” specifică a problemei.

În cazul de mai sus, plecăm de la general la specific către „aspecte” și mai specifice.

Iată câteva aspecte probabile/potențiale ale acestui exemplu:

„Nu sunt fericit pentru că șeful a țipat la mine” (acesta este un aspect audio al evenimentului).

„Nu mi-a plăcut cum s-a uitat la mine”

„Cuvintele lui parcă m-au lovit ca un pumn în stomac” (iată o senzație fizică pe care să lucrezi)

„Mi-e frică să nu mă concedieze” (o frică viitoare pe care să lucrezi)

„Îmi amintește de felul în care îmi vorbea tata” (o „traumă din copilărie” pe care trebuie lucrat)

„Niciodată nu am avut relații bune cu șefii mei” (o convingere limitativă pe care să lucrezi)

Și am putea continua…

Unele probleme pot fi rezolvate prin tapotarea aspectelor generale, însă ceea ce e grozav la lucrul cu aspectele este că poți să descoperi mult mai multe situații care se întâmplă în viața ta. Și curățând această experiență anume cu șeful tău poate avea urmări/repercursiuni masive asupra multor alte probleme din viața ta.

De exemplu, pornești de la experiența cu șeful tău. Dar continui să tapotezi pe cum te simțeai când tatăl tău vorbea cu tine și vindeci relația pe care o ai/aveai cu tatăl tău și în acest fel vei avea o experiență mai bună cu șeful tău.

Dacă îți iei timp să o faci corect, poate avea efecte profunde care să dureze o viață întreagă.

Iar asta ne introduce perfect în…

Greșeala #4 – Nu tapotezi suficient de mult

Aceasta este o greșeală pe care o întâlnesc destul de des. Oamenii spun: „Da, am încercat EFT pe asta, dar nu a funcționat?”. Când îi întreb câte runde au făcut îmi răspund că o rundă sau două. Asta nu prea e de ajuns.

Observ asta în special la durerile fizice. „Ah, mă doare gâtul. Am făcut EFT, dar nu a dispărut…”

„Cât timp ai tapotat?”

„Două sau trei minute” 

🙂

Miracolul de 1 minut se poate întâmpla, dar e cele mai multe ori e nevoie de o tapotare susținută.

Nu spun că trebuie să petreci ore în șir tapotând, dar ai nevoie de cel puțin 15 minute de tapotare susținută ca să lucrezi cum trebuie pe o problemă.

Ce fac eu atunci când încep să fac EFT pe o situație este să îmi setez o alarmă și îmi propun să nu mă opresc mai devreme de cele 15 minute. Asta mă ajută să nu renunț repede sau să mă las distras.

Și în sfârșit…

Greșeala #5 – Nu scrii problema pe care lucrezi

Când lucrezi de unul singur cu EFT este folositor să ai o foaie de hârtie și un pix (sau calculatorul) ca să îți notezi problema pe care vrei să lucrezi sau să îți notezi progresul pe o scară de la 1 la 10 sau să notezi alte lucruri care apar în timp ce lucrezi pe acea situație.

Ultimul aspect poate fi cel mai important – să notezi alte lucruri care pot apărea.

Uite cum ar putea arăta. Îți notezi:

„Mă simt frustrat/ă de toate facturile care au venit azi. Emoția e de intensitate 7 pe o scară de la 0 la 10.”

Și începi să tapotezi, frustrarea dispare. Dar deodată simți furie. Notezi asta.

„Sunt furios pe mine că luna asta nu am muncit mai mult. E de intensitate 8.”

Acum tapotezi pe furie. Începe să se liniștească și se transformă în tristețe.

„Sunt trist că se tot întâmplă asta. E de intensitate 5”.

Continui să tapotezi.

Te uiți înapoi și verifici frustrarea de la început. E de intensitate 1. Abia dacă o mai simți. Furia a scăzut la intensitate 4. Încă mai e ceva acolo, continui să tapotezi. În timp ce tapotezi pe furie îți amintești de două momente din copilărie.

„Atunci când tata mi-a spus că nu voi realiza nimic în viață”.

„Mama plângea pentru că nu avem suficienți bani”.

Le notezi pe amândouă pentru că trebuie să lucrezi pe ele separat.

Și așa mai departe…

Este exact ca atunci când cureți o ceapă, foaie cu foaie. Și deși poate părea complicat la început, odată ce ai prins procesul, este ușor. Și este și mai ușor atunci când îți notezi ce apare și nu te îndepărtezi de la subiect.

Alt beneficiu al faptului că notezi este că, dacă nu vrei să lucrezi pe ceea ce apare atunci sau nu ai timp să lucrezi, le ai notat și revii la ele în alt moment.

Gata! Acestea au fost cele 5 greșeli pe care le fac oamenii cu EFT – și rezolvarea lor.

  • Coltor constantinescu Monica Nicoleta spune:

    Multumesc frumos, asa e , nu am destula rabdare si consecventa cu problemele mele.Am primit un imbold citind despre cele 5 greseli. M am recunoscut. Multumesc!!!!

  • Sanda spune:

    Mulțumesc pentru aceste sfaturi,îmi doresc să practic EFT cat mai corect și să obțin rezultate ,să- mi îmbunătățesc viața.Multumesc din nou.O zi frumoasă!

  • >