Descriere metoda EFT
(Emotional Freedom Tehnique)

Și acum să îți explic pașii simpli ai acestei tehnici. Acești pași se aplică pe absolut orice situație negativă, sentiment, emoție, convingere sau eveniment negativ din viața ta. Îi voi explica rapid în timp ce voi face și un exercițiu, dar te îndemn să apelezi la un specialist pentru început, atunci când vrei să practici această tehnică.

Pregătirea pentru a practica metoda EFT este foarte simplă și implică trei pași:

1.      Alege situația negativă ce te supără

Descrie-o în câteva cuvinte și fii cât mai specific. Exemplu:

”Am foarte mult de lucru și simt că nu mai pot face față.”

2.      Identifică sentimentul negativ asociat acestei situații negative. Evaluează intensitatea acestui sentiment pe o scală de la 0 la 10.

Cât de supărătoare, frustrantă este pentru tine situația respectivă, ce nivel de disconfort ai când te gândești la ea? cât de adevărată este pentru tine afirmația ce desemnează problema?

Valoarea 10 înseamnă disconfortul maxim posibil, sau că afirmația este 100% adevărată, iar valoarea 0 înseamnă că nu simți nici cel mai mic disconfort, sau că afirmația nu este adevărată.

Nu-ți face probleme în legătură cu nivelul exact sau corect al evaluării; lasă-te călăuzit de instinct.

Exemplu: sentimentul negativ asociat problemei ”simt că nu mai pot face față, mă simt copleșită”. Iar nota pe care o dau este 8.

3.      Identifică sentimentul pozitiv pe care vrei să îl simți în schimb

Sentimentul pozitiv este de obicei opusul sentimentul negativ. Ex: mulțumire, împlinire

Și acum să începem să facem EFT:

Pasul I: Începem din punctul karate, lovim cu mâna dominantă în punctul karate aflat pe mâna cealaltă și rostim:

”Chiar dacă am foarte mult de lucru și simt că nu mai pot face față, mă simt copleșită (descrierea problemei) mă iubesc și mă accept profund și complet”. Rostești această frază de trei ori în timp ce lovești în punctul karate.

Atunci când declarăm că ne acceptăm în totalitate așa cum suntem, noi nu ”ancorăm problema” ci doar ne declarăm iubirea și compasiunea față de noi înșine, de sentimentele noastre, de situația și istoricul nostru.

Pasul II: Pornim din punctul de la baza sprâncenei și ne concentrăm pe situația actuală și numim sentimentul negativ. Lovește ușor de 5-7 ori asupra fiecărui punct din suita EFT rostind această afirmație.

Am foarte mult de lucru și simt că nu mai pot face față, mă simt copleșită (descrii situația negativă).

Pasul III: Scoate din corpul tău sentimentul negativ în timp ce treci prin toate cele opt puncte ale suitei EFT, începând cu punctul sprânceană.

”Aleg acum să scot din corpul meu sentimentul de copleșire și această situație” 

Pasul IV: Liniștește corpul că e în regulă să scoți ceva din el, în timp ce treci prin toate cele opt puncte ale suitei EFT, începând cu punctul sprânceană.

”Corpul meu se simte în siguranță dacă mă detașez de sentimentul de copleșire și de această situație”

Pasul V: Pune în mod conștient în corpul tău un sentiment pozitiv în timp ce treci prin toate cele opt puncte ale suitei EFT, începând cu punctul sprânceană.

”Aleg acum să mă simt împlinită, mulțumită, fericită”

Respiră adânc și evaluează din nou intensitatea problemei, situației cu care te confrunți pe scala de la 0 la 10, pentru a măsura progresul făcut.

După ce ai terminat de făcut o rundă de EFT, inspiră profund și evaluează-ți din nou starea de spirit. Cum te simți acum, ce s-a schimbat, ce gânduri au apărut între timp? Gândește-te din nou la problema/situația ta și vezi cum te simți acum pe scala de la 0 la 10. Recomandat este să lucrezi cu o situație până o aduci la 0, adică ceea ce simți tu legat de acea situație nu te mai afectează absolut deloc.

E posibil ca din subconștient să apară altă situație negativă, care are legătură cu cea inițială sau nu, și sentimentele tale negative să se adâncească. Ce ai de făcut în acest moment este să lucrezi pe noua situație apărută, și pe tot ce apare, și astfel vei face curățenie în subconștientul tău, te vei elibera de emoții și situații negative. Urmarea? Îți vei schimba vibrația, atitudinea, și vei începe să atragi în viața ta situațiile pozitive care să te ducă spre ceea ce îți dorești.

Ei bine, aceasta este tehnica de bază. Câțiva pași simpli, câteva puncte de memorat și poți începe să îți construiești viața pe care ți-o dorești.

Așa cum spuneam la început, poți folosi această tehnică singur sau, așa cum recomand, sub îndrumarea unui specialist. El te poate îndruma și ghida să treci cât mai ușor de la partea negativă a situației către cea pozitivă, și poate gestiona orice situație ce iese la iveală din subconștient.

Citește despre Beneficiile metodei EFT